iki yabancı

3 Nisan 2007 Salı

Keremcem hayatı / biyografisi

Nerelere Gideyim?’ dedi, bu şarkıyla insanların beğenisini kazandı. Şimdi ikinci klibi ‘Pardesü’ ile ekranlarda. Adı birleşik yazılan (Bunu belirtmemi özellikle istedi.) Keremcem’le; müzik, rol aldığı televizyon filmi, hayatı ve projeleri hakkında konuştuk.

‘Nerelere Gideyim?’ dediniz, adınızı duyurdunuz. Kimdir Keremcem, sizi tanıyarak başlayalım mı söyleşimize?

1978 Milas doğumluyum. 10 senedir müzikle ilgileniyorum. Ege Üniversitesi İngilizce Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunuyum. ‘Eylül’ adlı albümümde kendi şarkılarımı seslendirdim ve şunu da belirteyim ki, adım bitişik yazılıyor.

Ailenizle aranız nasıl? Onlardan ayrı yaşıyorsunuz sanırım.

12 yaşından itibaren sırasıyla İzmir, Muğla ve Ankara’da okumam nedeniyle hâlâ Milas’ta yaşayan ailemden hep ayrı yaşadım. Belki bu yüzden onlara bu denli bağlıyım. Benden dört yaş büyük Beste isminde bir ablam var. Ailem beni kendi ayakları üstünde durabilen biri olarak yetiştirdi ve verdikleri bu sorumluluğun ödülünü de hayalimin peşinde koşmamda bana sonsuz destek olarak fazlasıyla verdiler.

Müzikle tanışmanız, müziğe başlamanız nasıl oldu? Aslında ‘Eylül’ adlı albümünüz ikinci albümünüz değil mi?

Evet… Müziğe 10 sene önce gitar çalarak başladım. 1996 senesinde de ‘Elimde Değil’ isimli albümümde yer alan ilk şarkımı yazdım.

Müzik yolculuğunda son durağınız olan İstanbul maceranız nasıl başladı? Aykut Gürel’le nasıl tanıştınız?

5 senedir şarkı yapıyordum ve artık bunları arkadaşlarım dışında insanlarla da paylaşmam gerektiğine karar verdim. En büyük destek ailemdi. İstanbul maceramın başlangıcı ise Yonca Evcimik’tir. Aykut Gürel’e ulaşmamı da O sağladı.

Sizden ve Aykut Gürel’den başka kimlerin emeği var albümünüzde?

Aranjörüm ve aynı zamanda yapımcım olan Aykut Gürel canlı ve hücum kayıt şeklinde kaydedildi. Bu sayede 2 gün içinde davulda Murat Yeter, keyboard da Emre Irmak başta Aykut Gürel gitarlarda Cihat Akyıldız ve Can Şengün’ün şarkılarım üzerindeki profesyonel fikirleri de albümün duygusuna katılmış oldu. Nerelere Gideyim’e ünlü düdük ustası Alihan Samedov eşlik etti. Düet versiyonuna ise melek sesiyle Müge Zümrütbel ile birlikte seslendirdik. Mix ve mastering’i ise Cem Büyükuzun yaptı.

İlham kaynağınız aşktır sanırım şarkılarınızı üretirken…

Albümdeki şarkıların bende ayrı ayrı hikâyeleri var. Şarkılardan anlaşılacağı gibi çoğunun ilham kaynağı aşk ve tabii ki benim yaşadığım aşk ve ayrılıklar...

Günümüzde; müziğin kalıcı olması yerine, ticari kaygıyla yapılması ön planda. Bu konu hakkında neler söyleyeceksiniz?

Pop müzik piyasasında ‘kalıcılık’ başarının bir göstergesi gibi algılanmadığı için ticari kaygı açık ara önde gidiyor. Pop müzikte ‘kalıcılık’ın kişisel fikrim olarak ilk şartı samimiyet müzikal anlamda ise güzel bir şarkı, sağlam bir duruş ve iyi bir pazarlama stratejisiyle birleşince ancak sağlanabilir.

En beğendiğiniz, en çok önem verdiğiniz şarkınız hangisi? Şarkıları yaparken ve de albüm için seçme yaparken kaygılarınız oldu mu? Olduysa ne tür kaygılardı bunlar?

Benim için bütün şarkılarım aynı önemde, hepsi farklı duygulara sahip. “Nerelere Gideyim” ihanet üzerine yazılmış bir şarkı. İlk klibin çekildiği şarkıyı seçerken epey zorlandık. En sonunda “Nerelere Gideyim” de karar kıldık. Klip şarkısını seçerken değil albüme girecek şarkıları da seçerken şarkıların yavaş veya hızlı olması gibi bir kaygımız yoktu. Tek kaygımız güzel olmasıydı.

Ekranlarda klipleriniz dışında çok fazla programda göremiyoruz sizi? Nedir bunun nedeni?

Piyasadaki bütün şarkıcılara uygulanan standart bir promosyon paketi var. Bu paketin içinde belli televizyon programları ve gündemde kalmak için belli stratejiler var. Biz bu paketi kullanmayı istemedik. Çıkacağım programlarda da mümkün olduğunca seçici davranmaya çalıştık. Bunda da başarılı olduğumuzu düşünüyorum.

Müzik dışında el attığınız farklı bir alan daha var, ona da değinmek istiyorum. Oyunculuk... “Aşk Oyunu” dizisi çok ilgi görüyor. Bir de televizyon filminde rol aldınız galiba, dizi öncesinde.

Bildiğiniz gibi “Aşk Oyunu” adlı dizide oynuyorum. Dizi ve oynadığım karakter çok sevildi. Çok ilgi görüyor. Bunun dışında ‘Kerem ile Aslı’ adında bir televizyon filminde Kerem rolünü canlandırdım. Evet dizi çok ilgi gördü ve hâlâ ilgi görüyor. Oyunculuğu yapıp yapamadığımı film yayınlanınca göreceğim. Bir şeyi yapmam için önce ona inanmam lazım, bu film de bir denemeydi. Başarılıysam niye olmasın.

Kızların son gözdelerindensiniz. Kızlarla aranız nasıl? Beğenilmek hoşunuza gidiyordur.

Kızlarla aram her zaman iyi oldu, onlar tarafından beğenilmek tabii ki hoşuma gidiyor. Buna rağmen utangaç bir tarafım var, kızarma huyumu hâlâ yenemedim mesela.

Albüm çıktı, promosyon dönemi... Peki boş zamanlarında neler yapar Keremcem? Nelerle ilgilenmekten keyif alırsınız?

Albümden sonra günümün büyük kısmı televizyon programları ve röportajlarla geçiyor. Geri kalan zamanımda şarkı yapıyorum, spora gitmeye çalışıyorum en az haftada 3 gün… Gazete ve kitap okurum. Akrilik resim çalışmalarım var. Ev yaşamını ve kendi kendime vakit geçirmeyi severim. Yemek yapmaya ve yemeğe bayılırım.

Nerelere takılırsınız dışarı çıktığınızda?

Gece dışarı çıktığımda daha çok Beyoğlu, Tünel ve Taksim’de geziyorum.

Üçüncü klip hangi şarkıya çekilecek?

Üçüncü klibi, aynı zamanda albümümün ismi olan ‘Eylül’ isimli şarkıya çekeceğiz. Yakında yayına girecek.

Yakın ve uzun vadedeki projelerinizden bahsetmenizi istesem…

Proje anlamında hedefim bu albümden daha iyi albümler yapma ve bu albümün yıllar sonra dinleneceğini ummak. Kısa vadede konser yapıp, beni dinleyenlerin teker teker gözlerine bakıp, şarkılarımı onlarla söylemek var. Bu arada tabii projeler çıkıyor.

Şarkılarınızı sevenlere, sizi takip edenlere neler söylemek istersiniz son olarak?

Beni seven, dinleyen albümümü alan herkese çok teşekkürler. İkinci albüm için beni yüreklendirdiniz. Umarım başladığım tarzda bu yolda devam edecek yaşım ve yüreğim olur.

1 yorum:

jahan dedi ki...

merhaba.nasilsin? ben iki yabanci dizini cok begenyorum.ama biraz gec baslayor.ben keremcemi cok begenyorum.onun sarkilarida guzel.ben sana hayatinda basarlar dileyorum. gonlunce olsun her sey.saglik,basarlar,sevgi. goog luck in your life.kendini iyi bak. turkmenistandan selamlar....bye bye .with love jahan durdykowa